בדיקות שמיעה לגיל השלישי

בדיקות שמיעה חשובות מאוד אך לעתים מזלזלים בהן בלי סיבה. השמיעה היא אחד החושים החשובים ביותר שיש ולמעשה בלי שמיעה טובה החיים שלכם לא רק יהיו פחות נוחים אלא גם פחות בטוחים. גם בגיל השלישי חשוב להמשיך לבדוק את השמיעה ובמאמר הבא נרחיב על הנושא הרבה יותר.

מתי יש צורך בבדיקות שמיעה בגיל השלישי?


בדיקות שמיעה צריכות להתבצע לכל גיל מאותה הסיבה — כאשר ישנה ירידה במצב השמיעה. העניין הגדול והמשמעותי הוא כיצד נוכל לדעת שיש בעיית שמיעה בעיקר בגיל השלישי כאשר לא מדובר בילד שהולך לבית הספר והמורה אומרת שהוא מתקשה לשמוע אותה או שההורים מדברים אליו והוא לא שם לב. בדיקות שמיעה בגיל השלישי צריכות להתבצע כאשר אתם שמים לב שהמבוגר צועק כל הזמן, הוא פשוט לא שומע את עצמו. יכול גם להיות שבדיקות השמיעה יהיו נחוצות גם בגלל מחלה כלשהי שפוגעת בשמיעה או גם בגלל סביבה רועשת אך הסימנים יהיו אותם הסימנים.


איפה אפשר לעבור את בדיקות השמיעה?


אפשר לעבור בדיקות שמיעה מקצועיות אך ורק במכוני שמיעה מקצועיים ומנוסים. אי אפשר לעבור בדיקת שמיעה מאולתרת, זה לא באמת עובד ולא באמת יצליח לעולם. בדיקת שמיעה צריכה להיות עם מכשור מתקדם שיבדוק את האוזן באופן מעמיק ויקבע מה בדיוק החלק הבעייתי, האם שתי האוזניים בעייתיות וכמובן מה חומרת הבעיה. בדיקות השמיעה יכולות לעבור במכוני שמיעה פרטיים או במכוני שמיעה ציבוריים ולמעשה ההבדל בין המכונים גדול כך שחשוב מאוד שתדעו מה המכון הכי טוב עבורכם. מכוני שמיעה ציבוריים אולי זולים יותר אך הם נחשבים למתקדמים ונוחים פחות לבדיקה.

כיצד אפשר להתאים את הבדיקה לנבדק?


יש צורך להתאים את בדיקות השמיעה לנבדקים כדי שהן יהיו יעילות. אי אפשר לבחור בבדיקת שמיעה רנדומלית עבור המטופל, כמובן שיש אפשרות תיאורטית לבצע עליו מספר רב של בדיקות אך בסופו של דבר זה לא יעיל כי זה יעלה לא מעט כסף ויהיה ארוך במיוחד. לכן יש צורך להתאים את הבדיקה למצב המטופל, לתלונות שיש לו וכמובן גם לגיל שלו. תינוקות לא יכולים לשתף פעולה עם בדיקת שמיעה ולכן יש לבצע רק בדיקות שלא מצריכות שיתוף פעולה. ילד קטן יכול לחשוש מאוד מהבדיקה למרות שהיא לא כואבת ולא מסוכנת כלל ולכן יש צורך בגישה מתאימה עבורו וכך הלאה. כך למעשה גם בדיקת שמיעה למבוגר צריכה להתאים לו, היא צריכה להתחשב במצב שלו, להבהיר לו את כל מה שהוא צריך לדעת עליה וכמובן להבין את המצב הרגיש בו הוא נמצא.


מה יקרה אחרי בדיקת השמיעה למבוגר?


בדיקת שמיעה למבוגר יכולה להיות בעלת תוצאות שונות בהתאם למצב אך אם וכאשר הוא יימצא אחד שיש לו בעיית שמיעה יש סיכוי טוב שהוא יצטרך להסתובב עם מכשיר שמיעה. כמובן שאיש לא מחייב את הנבדק להסתובב עם מכשיר שמיעה אך סביר להניח שהוא יבין שהוא במצב לא טוב וככל שהוא ימשיך להסתובב ללא מכשיר שמיעה הוא רק יזיק לעצמו יותר. ההתאמה של מכשיר השמיעה מתבצעת במכון השמיעה לפי פרמטרים שונים כמו סוג הבעיה שיש לו, חומרת הבעיה, ההעדפה שלו לפי הנוחות וכמובן גם התקציב.

האם אפשר להתאים מכשיר שמיעה בכל גיל?


אפשר להתאים מכשיר שמיעה לכל גיל כולל למבוגרים. כמובן שיש סיכוי שאדם מבוגר מאוד יתנגד למכשיר שמיעה מכל מיני סיבות — כמו למשל שהוא לא צריך אותו כבר בגילו כי מה זה כבר יעזור, אך בכל זאת יש להסביר לו עד כמה המכשיר חשוב ולהתאים את המכשיר לשגרת חייו, הצרכים שלו ולמבנה האוזן שלו.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכון שמיעה עם החזר מקופת חולים

בדיקות שמיעה בהסדר עם קופת חולים

כמה זמן מקובל להמתין בתור למכון שמיעה?