בדיקות שמיעה בהסדר עם קופת חולים


בדיקות שמיעה הן בדיקות הכרחיות כדי לשמור על מצב בריאותי תקין של אחד החושים החשובים ביותר. שלא כמו חוש הריח שיכול להיפגע במעט ונחייה למרות היעדרו חיים תקינים כמעט לחלוטין, חוש השמיעה יכול לפגוע באיכות החיים באופן משמעותי. כמה עולה הבדיקה וכיצד זה קשור לקופת החולים?



כמה עולה בדיקת שמיעה?

אפשר לחלק את הציבור לשני סוגים די ראשיים שלאו דווקא בהכרח מתחלקים לחמישים אחוזים: יש אנשים שעל כל בעיה קטנה ירצו לקבוע תור לרופא כדי לבדוק מה יש להם ויש אנשים שבדיוק להיפך, ינסו לדחות את המועד כמה שיותר. חלק מהאנשים שדוחים את הרעיון, ידחו זאת בגלל הוצאות כספיות שפשוט לא מתאימות להם באותם הרגעים ולעתים לא בכלל, וכך זה בדרך כלל עם בדיקות שמיעה, שכולם יודעים שהן חשובות אך לא נתפשות כמשמעותיות במיוחד. בדיקת שמיעה יכולה לעלות בין 150 ועד 350 שקלים בממוצע אם כי זה תלוי בסוג הבדיקה, בהיקף שלה וכמובן במכון.

אלו הסדרים יש מול קופות החולים?

·         בין אם תבחרו להגיע למכון שמיעה פרטי או שתבחרו בבדיקות שמיעה במכוני שמיעה ציבוריים, קופת החולים תהיה חלק מהעניין וזה עניין של חוק במדינת ישראל. בכל מקרה, כל קופת חולים תדרוש שתגיעו קודם כל לרופא המשפחה שבמידה ויחשוד בבעיה כלשהי, יפנה אתכם לרופא אף אוזן גרון כדי להבין האם יש חשש סביר שיש לכם בעיה כלשהי.
·         אחרי שתקבלו הפנייה מרופא יש לכם שתי אפשרויות: או שתגיעו להיבדק במכון שמיעה ציבורי, מהרשימה היחסית דלה שמוצעת לכם לעומת מכוני שמיעה פרטיים בכל רחבי הארץ, ואז התשלום יהיה נמוך בהרבה, או שתבחרו במכון שמיעה פרטי. בחירה במכון שמיעה פרטי אמנם תעלה יותר אך קופת החולים תעניק לכם החזק ולעתים מימון מלא.
·         כמובן שכל הסדר מול קופת החולים לגבי בדיקות שמיעה יכול להיות שונה לא רק בין קופות החולים אלא גם לפי מצב המטופל והצורך הממשי שלו בבדיקות שמיעה, לפי סוג וחומרת הבעיה, וכמובן לפי סוג החברות שלו עמה. כמו כן, יש לבדוק את המימון או ההחזרים שלה לגבי רכישת מכשירי שמיעה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכון שמיעה עם החזר מקופת חולים

כמה זמן מקובל להמתין בתור למכון שמיעה?