מכון שמיעה עם החזר מקופת חולים

מכון שמיעה לא תמיד יהיה כל כך זול אך לעתים הוא יכול להיות יקר מאוד ברמה שלא תדעו מאיפה להביא את הסכום הנחוץ. יש מכוני שמיעה שיכולים לעלות כמה אלפי שקלים למספר בדיקות שגם ככה אתם או הילד שלכם צריכים להיבדק כדי לשפר את בריאותם. זה הזמן להבין האם יש החזר מקופת החולים ואם כן, כיצד משיגים אותו ובמה הוא תלוי. 

כמה עולה בדיקה אצל מכון שמיעה?

בדיקת שמיעה במכון שמיעה יכולה לעלות החל מכמה מאות שקלים ועד כמה אלפי שקלים. כמובן שחשוב לזכור כי יש מכוני שמיעה פרטיים ויש מכוני שמיעה ציבוריים והמחיר שלהם, כמו גם פרמטרים אחרים, לא יהיו כלל אותו הדבר. הפרמטרים השונים לבחירת מכוני שמיעה יהיו רבים ומורכבים כאשר מכון שמיעה פרטי למרות שהוא יקר יותר יהיה נוח יותר לקביעת תור קרוב, יש מבחר רב יותר בכל רחבי הארץ וגם הציוד נחשב למתקדם יותר והבדיקות כך יהיו מדויקות ומהירות יותר. עם זאת חשוב לזכור כי בדיקות שמיעה במכונים פרטיים יהיו יקרות יותר ולעתים פי 2 או 3 מהסכום במכון שמיעה ציבורי.

אלו אפשרויות עומדות בפנינו בבחירת מכון שמיעה?

יש מגוון רחב  של אפשרויות לבחירת מכון שמיעה אך אתם חייבים לזכור שהבחירה צריכה להתחיל קודם כל בין מכון שמיעה ציבורי לבין מכון שמיעה פרטי. מכון שמיעה פרטי אולי יהיה יקר יותר אך לעתים כדאי לקבוע תור אליו וזהו ולא לחכות לתור במכון שמיעה ציבורי שיכול להיות גם בעוד כמה חודשים. חשוב לזכור כי מכון שמיעה פרטי יכול לעמוד לשירותכם בצורה טובה יותר ובכל מקרה אם המחיר לא יהיה מתאים לכיס שלכם אתם תמיד יכול לנסות להוזיל את העלויות בכל מיני דרכים, למשל, אפשר לבצע סקר שוק מעמיק שבו תמצאו מכון שמיעה זול יותר או פשוט לנסות להשיג החזר מקופת החולים שלכם.

האם יש החזר מקופת החולים על מכון שמיעה פרטי?

מכון שמיעה פרטי יכול להיות הרבה יותר טוב ממכון שמיעה ציבורי חרף המחיר הגבוה שלו ואתם יכולים להירגע, כי ברוב המקרים מכון שמיעה פרטי יעבוד עם קופתה חולים ותוכלו לקבל החזר. כמובן שהמחיר שלו עדיין יהיה גבוה יותר מהמחיר שיציע לכם מכון שמיעה ציבורי ולעתים הפער יכול להיות גבוה עדיין, אם כי לא גבוה כמו שהוא היה לפני ההחזר ולא בפער גבוה עד כדי כך שלא תרצו לבחור בו. ההחזר מקופת החולים נועד לכמה מטרות ובעיקר כדי שהמטופלים יוכלו לבחור גם במכוני שמיעה אחרים ולהוריד את הלחץ על מכוני השמיעה הציבוריים שעמוסים כמו כל מרפאה ציבורית אחרת.

כיצד נוכל לברר את תנאי ההחזר אם בכלל קיים?

כדי לברר את תנאי ההחזר יש צורך לפנות לקופת החולים שלכם. קופת החולים יכולה לעזור לכם למצוא את מכוני השמיעה באזורי מגורכם והיא תספר לכם עם מי מהמכונים הפרטיים היא עובדת וכך תוכלו לבצע בחירה טובה יותר אך כמובן ללא הצעות המחיר. אמנם יש לכם כבר את סוגי בדיקות השמיעה שאתם צריכים לעבור וכנראה שהרופא שלכם שכבר נבדקתם אצלו אמר לכם פחות או יותר מה החשד הראשוני שלו לבעיה. כמובן שיש חשיבות רבה גם לגבי סוג החברות שלכם עם קופת החולים הרי יש לקופת חולים כמה סוגי כרטיסים, כמו למשל בכללית שיש כרטיס חבר פלטינום וכללית מושלם, ולכל אחד מהחברים הללו יהיו כמובן הטבות אחרות ומימונים שונים שאותם תוכלו לבדוק גם לבדכם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בדיקות שמיעה בהסדר עם קופת חולים

כמה זמן מקובל להמתין בתור למכון שמיעה?