בדיקות שמיעה עם מכשור מתקדם

בדיקות שמיעה עם מכשירים מתקדמים הרבה יותר פשוטות. כיום יש מכשירים מתקדמים מאוד והעובדה הזו מקלה מאוד גם על מהירות הטיפול וגם על היכולת לטפל באופן ממוקד יותר בכל בעיה. זה בדיוק הזמן להבין אלו בדיקות שמיעה מתבצעות עם מכשור מתקדם ועד כמה הוא באמת עוזר.

כיצד מתבצעות בדיקות שמיעה?

בדיקות שמיעה יכולות להתבצע בכל מיני דרכים והם בעיקר תלויות בסוג הבעיה. כאשר מדובר בבעיה אצל ילד קט לרוב יבצעו את הבדיקות מההתחלה בסדר הנכון כלומר יתחילו קודם כל להשמיע לו צלילים כשהוא חובש אוזניות ויבינו מאיפה הוא שומע ועד אלו דציבלים הוא יכול לשמוע. יש כיום עוד בדיקות שיכולות להיות פנימיות יותר כלומר כאלו שיכולות להראות האם יש בעיה במעבר בין האוזן עצמה לבין המוח בשדרים החשמליים, כלומר יכול להיות שהבעיה במערכת השמיעה היא לא באוזן אלא בקליטה של המוח של אותם שדרים. הבדיקה תמיד תתבצע במכון שמיעה מקצועי או במגזר הפרטי או בציבורי.

מכשירים מתקדמים לאבחון מדויק

מכשירי שמיעה מתקדמים יכולים להקל מאוד על הבדיקה כי לא רק שהיא תהיה מדויקת יותר ועם סבירות פחותה בהרבה לטעויות, היא גם יכולה להיות מהירה יותר. מכשירי השמיעה המתקדמים עוזרים להבין טוב יותר מה הבעיה אצל הנבדק ועד כמה היא חמורה בין אם מדובר בבדיקה שמצריכה את שיתוף הפעולה שלו או בדיקה שלא מצריכה את שיתוף הפעולה שלו. המכשירים הללו בוחנים את האזור במוח שמקבל את השדרים החשמליים מהאוזן, הם בוחנים את הפעילות של כל חלק וחלק באוזן שמשתתף בתהליך השמיעה וכך הבדיקה כולה מדויקת יותר וכך גם ההתאמה של מכשירי השמיעה לאחר מכן.

עד כמה חשוב המכשור המתקדם בבדיקה?

המכשור המתקדם בבדיקה חשוב מאוד מכיוון שכיום גם מכשירי השמיעה מתקדמים מאוד ומתאימים את הסיוע בשמיעה באופן מדויק יותר. למשל, לא היה ניתן לבחור מכשיר שמיעה תוך אוזני שיגביר את עוצמת השמע ויעביר אותו ישירות אל תעלת האוזן אם לא היה ידוע מה בדיוק הבעיה והיכן צריך לפתור אותה. המכשור המתקדם למעשה פותר את הבעיות שבבדיקת אחת המערכות המסובכות והרגישות ביותר שיש, מערכת השמיעה, כך שאפשר לדעת גם מה בדיוק חומרת הבעיה וממה היא נובעת. הסיבה שגורמת לבעיה משמעותית מאוד גם היא, לטיפול ולמניעת בעיות נוספות בהמשך.

האם יש את אותו המכשור בכל מכון שמיעה?

המכשור במכון השמיעה לא תמיד יהיה מתקדם באותה המידה וזו נקודה שחשוב לזכור. אין ספק כי מכשור מתקדם יכול לשפר את התפקוד של מכון השמיעה ולבדוק יותר טוב את הנבדקים אך בסופו של דבר כמו שלא כל בית חולים מחזיק באותו ציוד מתקדם וכמו שיש מרפאות שינים מתקדמות יותר מאחרות, כך גם מכוני שמיעה לא יחזיקו באותו הציוד. המכשור יכול להיות הרבה יותר מתקדם במכוני שמיעה יקרים יותר אך אם יש בעיית שמיעה חמורה הם יהיו שווים את התשלום היקר על הבדיקה, מה גם שיש כיום אפשרות לקבל החזר על רוב הבדיקות ברוב המכונים.

כיצד נדע מה המכשור באותו המכון?

אם אתם צריכים לבחור מבין מכוני שמיעה רבים את המכון שיספק לכם או לילד שלכם את הבדיקה, אתם כמובן רוצים לדעת איזה מכשור יש לו כדי להבין עד כמה הבדיקה תהיה מקצועית. לכן אתם צריכים להיכנס לאינטרנט ולשמוע על הבדיקות השונות ועל המכונים השונים וכך יהיה לכם הרבה יותר מידע לבצע השוואה נכונה בכל הפרמטרים, כולל המחיר.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכון שמיעה עם החזר מקופת חולים

בדיקות שמיעה בהסדר עם קופת חולים

כמה זמן מקובל להמתין בתור למכון שמיעה?