בדיקות שמיעה דרך מכבי

בדיקות שמיעה יכולות להיות יקרות יותר ממה שנראה לכם, אם תבצעו אותן דרך מכוני שמיעה פרטיים. עם זאת, חשוב שתדעו שאתם יכולים לבצע את הבדיקה ולקבל עליה החזר לאחר מכן, או מראש לפנות לבדיקת שמיעה דרך מכבי או קופת החולים שלכם. זה הזמן להבין כיצד מתבצע התהליך.

מתי יש צורך לבצע בדיקות שמיעה?

בדיקת שמיעה צריכה להתבצע כאשר מרגישים בירידה במצב השמיעה. כמובן שהשמיעה היא לא החוש הבולט ביותר שיש בגוף האדם, הראייה הוא החוש הדומיננטי, אך בכל זאת אנו יכולים להרגיש מתי אנו לא שומעים טוב. בכל מקרה מומלץ לבצע בדיקות שמיעה כל כמה שנים, זה בטוח לא יכול להזיק. אם אתם עובדים במקום עבודה רועש, אתם חייבים לבדוק את השמיעה שלכם לעתים קרובות יותר. יש צורך לבצע בדיקת שמיעה כאשר יש בעיות באוזניים, כיוון שבעיה רפואית יכולה לגרום לירידה במצב השמיעה באופן כרוני או באופן זמני.

איפה ניתן לבצע בדיקות שמיעה?

בדיקות שמיעה מקצועיות ניתן לבצע אך ורק במכוני שמיעה. כל מקום אחר לא יכול לבדוק אתכם אפילו אם מבטיחים לכם בדיקה אמינה. בדיקת שמיעה היא לא בדיקה שמתבצעת אך ורק עם אוזניות ומקור שמע. הבדיקה צריכה להתבצע עם צוות מקצועי שיודע לבחון את האוזן על כל חלקיה כולל את החלק העצבי בתהליך ולא רק את ההולכה שלהם עד לגלי הקול. בסופו של דבר בדיקות שמיעה מתבצעות גם דרך קופות החולים כמו כל בדיקה אחרת אך יש גם מכוני שמיעה פרטיים. רוב המכונים הפרטיים עובדים מול קופות החולים בדמות מימון הבדיקה או החזרים שמגיעים ללקוח אחרי שבוצעה.

מהם בדיקות שמיעה דרך מכבי ומה יתרונותיהם?

מכבי היא אחת מקופות החולים הגדולות ביותר שיש בישראל ויש אמות אלפי ישראלים שנהנים מהשירותים שלה. גם מכבי מציעה בדיקות שמיעה ואם אתם צריכים בדיקה כזו, תוכלו לקבל אותה בכל חלקי הארץ. בגלל הפריסה הטובה הזו יש אפשרות לקבל תורים באופן מהיר במיוחד בלי זמני המתנה ארוכים שלעתים יכולים להגיע לשבועות רבים.
זה אחד היתרונות בבדיקת שמיעה דרך מכבי ובדיקות שמיעה דרך קופות חולים בכלל. הפיזור נוח ואפשר להגיע לבדיקה בכל חלק בארץ כאשר גם המחיר יהיה נמוך יחסית לבדיקות במכוני שמיעה פרטיים. אמנם יש מכוני שמיעה פרטיים טובים מאוד אך לא תמיד ההגעה אליהם תהיה פשוטה.
בדיקות שמיעה אלו מכילות עוד יתרונות בשל הצוות המטפל שיפנה אתכם לבדיקה וכמובן ימשיך לטפל בכם עד סוף התהליך. כאשר מבצעים את הבדיקה במכון שמיעה פרטי, אין כל אפשרות לקבל את המשך הטיפול באותו המכון כי לעתים יש צורך לראות רופא אוזניים מומחה. בקופת חולים מכבי תוכלו לקבל את כל המומחים במקום אחד מכל תחום שהוא.
חשוב לזכור שגם אם לא תבצעו בדיקת שמיעה דרך מכבי תוכלו לקבל מקופת החולים סבסוד. לא תמיד הסבסוד יהיה מלא, זה תלוי מאוד בסוג הפוליסה שיש לכן מול קופת החולים וכמובן בסוג הבעיה שיש לכם.  

כיצד אפשר לקבל את המימון הדרוש?

אם רופא הוא זה שמפנה אתכם לבדיקת שמיעה אז אתם יכולים לקבל מימון מלא לבדיקה או מימון באחוזים ניכרים. אם אתם יוזמים את הבדיקה כי אתם רוצים לבדוק את השמיעה שלכם מכל סיבה אישית כלשהי, אתם יכולים לקבל מימון חלקי בלבד ולעתים בכלל לא. כיצד תדעו מה מגיע לכם ומה לא? תוכלו להתקשר לקופת החולים או למכוני השמיעה בעצמם ולשאול אותם, והם ישמחו לענות לכם.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכון שמיעה עם החזר מקופת חולים

בדיקות שמיעה בהסדר עם קופת חולים

כמה זמן מקובל להמתין בתור למכון שמיעה?