איך נתווך ליליד שהוא צריך מכשירי שמיעה?

אין ספק שמכשירי שמיעה יכולים לספק חיים הרבה יותר איכותיים, נוחים ואף בטוחים לילדים שלכם, אך הבעיה היא שהם לא יודעים את זה. מבחינתם, מכשיר השמיעה 'מסמן' אותם, הוא מבליט אותם לרעה, הוא לא מעוצב ולא נוח. איך אפשר לספר לילד ברכות ובעדינות שהוא צריך להרכיב אחד?

בדיקה במכון מקצועי היא תחילת הדרך

לפני שאתם ממהרים להיכנס לדילמה הקשה כיצד לספר לילד שלכם שהוא צריך מכשיר שמיעה, חשוב לזכור שלעתים מכשיר השמיעה בכלל לא נחוץ. יש כאלו שטוענים שהורים היפוכונדרים ואפשר לומר גם פרנואידים הם ההורים הדאגניים והכי אכפתיים שיש אך זה לא באמת נכון, כי לעתים הלחץ שלכם כהורים יכול להזיק לילד. לפני שאתם ממהרים להגיע למסקנות עמוקות חשוב שרופא יבשר לכם שהילד צריך מכשיר שמיעה. אחרי שתבינו את זה סופית, תוכלו להתחיל לחשוב על דרך יצירתית ומתאימה לבשר לו על כך.

כך תספרו לילד שהוא צריך מכשיר שמיעה


  • השלב הראשון הוא קודם כל לאפשר לילד להיכנס לעולם הזה שיבין שיש לוב בעיה. אל תספרו לילד שהוא חייב להרכיב מכשיר שמיעה, כי המילה חייב היא מילה מאוד בעייתית לילדים. תקודם כל תפתחו את הנושא הזה בעדינות עמו ותשאלו אותו האם הוא מרגיש שהוא לא שומע טוב, האם הוא לעתים לא שומע את החברים שלו בכיתה, תגרמו לו להבין את החסרונות שבעיית השמיעה שלו יוצרת בלי שיבין שמדובר בבעיה גופנית שלו.
  • חשוב להגיע עם הילד למכון שמיעה ידידותי שמתאים לילדים ולפני כן תכינו אותו לכך. זה הזמן לפתוח את הנושא קצת יותר, זה הזמן לספר לו שיכול להיות שהוא יצטרך מכשיר עזר שיעזור לו לשמוע, וגם תראו לו כמה תמונות ואולי סרטונים כדי שיבין שלא מדובר במכשיר גדול, כבד או מסובך.
  • הצוות במכון השמיעה יידע לעבוד עם ילדים ויידע להיות רגיש במידה הנכונה, ומומלץ להגיע למכון מתמחה בבדיקות שמיעה לילדים. תציגו לילד את מכשירי השמיעה וכמובן תבחרו מכשיר קטן, לא בולט, כזה שיתאים לו ויעזור לו בלי לתת לו להרגיש שונה. כדאי להמחיש לו את ההבדלים בין שמיעה בלי המכשיר לשמיעה ללא המכשיר וכך הוא יבין שזה לטובתו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכון שמיעה עם החזר מקופת חולים

בדיקות שמיעה בהסדר עם קופת חולים

כמה זמן מקובל להמתין בתור למכון שמיעה?