בדיקת שמיעה בגיל 3

בדיקת שמיעה בגיל 3 היא אחת מבדיקות השמיעה הכי חשובות שיש. למעשה היא חשובה יותר מהבדיקה שתבצעו בגיל 6 ובטח מבדיקות שתבצעו בגילאים מתקדמים יותר. מדוע זו בדיקה חשובה? כיצד אפשר לבדוק ילד בן 3? מי יכול לבדוק אותו ומה אפשר לגלות? הנה כל הפרטים החשובים.

לא הבדיקה הראשונה ולא האחרונה

אולי נראה לכם שבדיקת שמיעה בגיל 3 היא הבדיקה הראשונה שהילד שלכם צריך לבצע אך למעשה כבר בגיל שנה נהוג לבדוק את הילד. הבדיקות בגיל המוקדם חשובות מאוד ונתייחס אליהן לצורך ההסבר כאל מקשה אחת. למה כל כך חשוב לבדוק את הילד שלכם בגיל מוקדם? כי בגיל הזה מתחילות הבעיות, בעיקר בעיות באוזניים. הילד יכול לסבול מבעיית שמיעה ואתם לא תדעו כיצד לעזור לו כי לא תדעו שיש לו בכלל בעיה, והמצב שלו יכול להחמיר עם הזמן. לכן בדיקת שמיעה בגיל 3 לילד לא אמורה להיות הבדיקה הראשונה וגם לא האחרונה אך היא חשובה ביותר.

בדיקת שמיעה למניעת הידרדרותה

כאשר לילד שלכם יש בעיית שמיעה כבר מגיל קטן, הוא יכול לסבול מאוד גם ברמה הרפואית וגם בתחומים אחרים. מבחינת ההיבט הרפואי, כאשר יש בעיית שמיעה שלא מטופלת בזמן היא יכולה להמשיך להחמיר. בעיה קטנה בעור התוף יכולה להיות בעיה גדולה יותר, הילד עוד עלול להתעסק עם האוזניים שלו כדי לנסות להבין מדוע הוא לא שומע טוב והוא יכול לגרום עוד נזק. כמו כן ילד שלא שומע טוב לא יתקשר היטב עם הסביבה, לא ילמד היטב בגן ובבית הספר ומכאן הבעיות ימשיכו להיות עוד הרבה יותר קשות ומגוונות.

איפה נבצע בדיקת שמיעה בגיל 3?

בדיקת שמיעה לילדים בגיל 3 אפשר לבצע במכוני שמיעה לילדים. יש מכוני שמיעה שיכולים לבדוק גם מבוגרים וגם ילדים, ויש מכונים שמיועדים רק לילדים ולתינוקות. זה לא משנה באיזה מכון תבחרו, העיקר שהוא יתמחה בבדיקות שמיעה לילדים. הסיבה לכך היא מצד אחד כי בדיקות שמיעה לילדים צריכות להתבצע בצורה מעט שונה מבחינה רפואית, כמו למשל בדיקות שמיעה אובייקטיביות שלא דורשות את שיתוף הפעולה של הילד, ומצד שני הגישה של צוות הבדיקה צריכה להיות עדינה יותר וחמימה עבור ילדים כדי שלא יפחדו.  

כיצד נזהה את הצורך בבדיקת שמיעה?

בדיקת שמיעה היא בדיקה די פשוטה אך בסופו של דבר יש אנשים שלא באמת יודעים שהם צריכים אותה. כאשר מדובר בילד קטן בן 3 אפשר להבין עד כמה הבעיה הזו גדולה. ילד בן 3 לא באמת יוכל להגיד לכם שהוא לא שומע טוב ואתם אלו שצריכים לשים לב לכך. אם הילד שלכם צועק ולא ברור מה הוא מנסה להגיד. אם הילד שלכם מתאמץ בכל פעם שהוא שומע או מדבר או שאתם מבינים כי הוא נמנע מאינטראקציות עם אנשים, כדאי שתיקחו אותו לבדיקה כדי להבין האם יש לו בעיה, ויפה שעה אחת קודם.

מה אם הילד לא רוצה לשתף פעולה?

אם הילד שלכם לא רוצה לשתף פעולה אתם יכולים להיות רגועים. רוב הילדים שמגיעים לבדיקות שמיעה נלחצים ממש כמו לפני כל בדיקה אחרת. זה קורה באופן אוטומטי הרי מכון שמיעה הוא לא מקום ידידותי כל כך. כדי להקטין את הבעיה הזו עד כמה שניתן אתם יכולים לבחור מכון שמיעה ידידותי לילדים, אפשר להכיר לילד את צוות הבדיקה וכך הוא יירגע לקראת והיא תוכל לעבור בצורה חלקה יותר. כמובן שאפשר להבטיח לו פרס בסוף וזה יניע אותו להיבדק.


 from galei-kol.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכון שמיעה עם החזר מקופת חולים

בדיקות שמיעה בהסדר עם קופת חולים

כמה זמן מקובל להמתין בתור למכון שמיעה?