בדיקת שמיעה לילדים - היכן עושים?

אם אתם רוצים לדאוג לבריאות של הילד שלכם אתם חייבים לבדוק גם את השמיעה שלו. יכול להיות שהילד שלכם אנרגטי, מאושר וחייכני בכל שעות היום אך אם תשימו לב לכמה דברים יכול להיות שתמהרו לשלוח אותו לבדיקה שמיעה. מתי צריך לחשוד לבעיית שמיעה לאיפה ניתן לבדוק את הילד?

בעיות שמיעה בקרב ילדים מחייבות טיפול מיידי

בעיות שמיעה אל ילדים יכולות להיות הרבה יותר מסוכנות מאשר בעיות שמיעה אצל מבוגרים. אמנם הגורמים לבעיה יכולים להיות שונים מאוד כאשר גם טראומות לאזור האוזן יכולות לגרום לבעיות שמיעה כמו גם מחלות שונות או בעיות גנטיות, אך בסופו של דבר בעיית שמיעה אצל הילד יכולה להתפתח לבעיה חמורה הרבה יותר בהמשך, וזאת בניגוד לבעיה אצל מבוגרים שלרוב לא תחמיר באותן הרמות. חשוב לזכור שהילד נמצא עוד בשלבי ההתפתחות שלו ולכן כל בעיה יכולה להחריף בחומרתה ולכן הטיפול שלכן צריך להיות מיידי. עם זאת, איך אפשר לטפל בלי ששמים לב? הנה כמה סימנים חשובים.

כיצד אפשר לשים לב לבעיית שמיעה אצל הילד?

לבדיקת שמיעה לילדים מכבי וגם קופות חולים נוספות יכולות להציע מגוון רחב של תורים ואפשרויות אך זה בכלל לא ישנה אם לא תדעו שיש לו בעיה. יש כמה דרכים לשים לב לבעיה אצל הילד כאשר הסימנים הבולטים יכולים להשתנות גם לפי הגיל שלו. אחד הסימנים הבולטים ביותר הוא שהילד לא עונה כאשר קוראים לו. הוא לא עושה דווקא הרי לילד אין סיבה להתעלם, יכול להיות שהוא פשוט לא שומע טוב, או באופן כללי או את שמו באופן ספציפי. כמו כן, אם הילד שומע מוזיקה או טלוויזיה בעוצמה חזקה למדי, הרבה יותר מבדרך כלל או באופן שחורג מהממוצע, כדאי לגשת איתו לבדיקה בהקדם.

כיצד מתבצע תהליך בדיקה השמיעה?

השלב הראשון בדרך לבדיקת שמיעה לילד היא לקבוע תור במכון שמיעה כאשר הגעה לרופא המשפחה יכולה לעזור בחלק מהמקרים, בעיקר אם מדובר בשעווה רבה באוזן או מחלה כלשהי כך שרופא המשפחה יפנה אתכם לרופא אף אוזן גרון. בכל מקרה יהיה עליכם ליצור קשר עם קופת החולים כיוון שהיא תפנה אתכם למכוני השמיעה שלה, כאשר היא גם יכולה להשתתף במימון של מכוני הבדיקה הפרטיים. האם כדאי לבחור במכון בדיקת שמיעה פרטי או שכדאי לבחור במכון לבדיקת שמיעה ציבורי? האם יש בכלל הבדל בין שתי הבחירות? זו אולי שאלת השאלות שתעמוד גם לפניכם בתהליך.

בדיקת שמיעה במכון שמיעה ציבורי

בדיקת שמיעה במכון שמיעה ציבורי תהיה זולה יותר מאשר בדיקה במכון שמיעה פרטי. בבדיקת שמיעה לילדי מכבי, כללית וכל שאר קופות החולים יכולות להציע מחירים טובים יותר שיהיו בסבסוד קופת החולים מה שיכול לעלות לכם כמה עשרות שקלים בלבד. לעומת זאת חשוב לזכור כי בדיקות אלו יכללו תור ארוך מאוד שיכול להגיע למעלה מחודש שלם, ולא תמיד יהיה לכם פשוט לחכות את הזמן הזה כשאתם חושדים שלילד שלכם יש בעיה.

מה היתרונות של מכון שמיעה פרטי?

בדיקת שמיעה במכון שמיעה פרטי יהיה עדיף מבדיקה במכון שמיעה ציבורי בעיקר בגלל ההמתנה. מכון שמיעה פרטי מספק הרבה יותר תורים כאשר הסיבה לכך נובעת מהעובדה שיש יותר מכוני שמיעה פרטיים מאשר מכוני שמיעה ציבוריים מכונים אלו לא צריכים תקנים ולא צריכים תקציבים ממשלתיים, הם יכולים להתרחב או להצטמצם לפי הצורך וגם אפשר לוותר על כל הבירוקרטיה הלא פשוטה בניהול. בדיקה במכון שמיעה פרטי יכולה להיבחר על ידכם באופן טוב יותר כאשר קופת החולים בכל מקרה תשתתף בעלותה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכון שמיעה עם החזר מקופת חולים

בדיקות שמיעה בהסדר עם קופת חולים

כמה זמן מקובל להמתין בתור למכון שמיעה?