איך מזהים ירידה בשמיעה אצל מבוגרים?

זה הזמן לבדוק את השמיעה

יכול להיות שנכון לכתיבת מלים אלו אתם שומעים נהדר אך יכול להיות שבעתיד האוזן שלכם תיפגע, ואולי השמיעה שלכם תהיה הרבה פחות איכותית. למעשה, יכול להיות שכבר עכשיו השמיעה לשכם פחות איכותית ממה שהיא הייתה לפני כמה שנים ואתם פשוט עוד לא הבחנתם בזה. כיצד אפשר להבחין בירידה בשמיעה והאם יש לכך סימנים ברורים? וכיצד אפשר לבדוק את זה באופן רפואי סופי? מכון שמיעה יכול לספר לכם האם יש לכם בעיה ואם יש, עד כמה היא חמורה, אבל עוד לפני שתגיעו לבדיקה אצלו כדאי מאוד שתשימו לב לכמה תסמינים שיכולים לספר לכם מה תמונתה מצב.

מדוע נגרמת ירידה באיכות השמיעה?

ירידה בשמיעה יכולה להתרחש בגלל מספר רב של סיבות כאשר הסיבה הראשונה היא מחלה. יכול להיות שעם הגיל כל מיני מחלות תקפו את האוזן ופגעו בשמיעה כאשר הפגיעה יכולה להיות בכל אחד מהחלקים שבה. היא יכולה להיות בתעלת האוזן ואולי בכלל בתעלת השמע, לעתים זהו עור התוך ולעתים האוזן התיכונה וכן הלאה. כמו כן, יש סיכוי ששמיה חזקה פגעה לכם בשמיעה כאשר הסיבה מספר אחת לכך היא עבודה במקומות רועשים. אם אתם עובדים בנמל תעופה בקרבת המטוסים, אם אתם עובדים בחדרי מכונות רועשים או במטווחי ירי, יש סיכוי שהשמיעה נפגעה. עם זאת לעתים זה פשוט הגיל שפוגע בשמיעה.

האם אתם מתאמצים לשמוע?

אחד הסימנים הכי ברורים לכך שאתם סובלים מירידה בשמיעה היא שאתם בעצמכם מתאמצים לשמוע. יכול להיות שאנשים אחרים יעירו לכם על כל מיני מצבים שעליהם עוד נרחיב בהמשך ולא באמת תאמינו להם ואולי אף תשללו בגסות, אך כאשר אתם בעצמכם שמים לב שאתם לא שומעים אנשים כמו בעבר ואתם מתאמצים מאוד לשמוע כל מיני אלמנטים, כמו טלוויזיה או רדיו, ברמה שבעבר הייתם שומעים כרגיל, יכול להיות שיש בעיה שכדאי לבדוק. יכול להיות שהסביבה שלכם רועשת ואולי זה רק בראש, אך אם אתם מעלים את הקווים בטלוויזיה בלילה יותר מבדרך כלל, אולי זו בעיה רפואית.

האם אנשים אחרים מעירים לכם?

ירידה בשמיעה יכולה להתגלות אצלכם על ידי אנשים אחרים ולעתים הם אפילו יאירו את עיניכם, או יותר נכון את אוזניכם. למשל, יכול להיות שאנשים פונים אליכם ואתם פשוט לא שומעים, למרות שהם פונים אליכם בטון נורמלי שאתם אמורים לשמוע. ירידה בשמיעה למבוגרים יכולה להיות ניכרת יותר ככל שהגיל יתקדם אך בכל מקרה אפשר לזהות זאת על ידי מצב זה. כמו כן, ייתכן שבאמצע השיחה אתם לא שמים לב שממשיכים לדבר אתכם, אולי אחרי שאת התרחקתם ואולי אחרי שהדובר התרחק, מה שלא אמור לקרות עם אדם בוגר. אם אתם מקשיבים רק כאשר מרימים את הקול, זו בעיה בשמיעה.

את האמת יגלה רק מכון השמיעה

אם אתם רוצים לגלות האם יש בעיה ואתם גם מעוניינים לקבל עבורה פתרון הולם, אתם חייבים לפנות למכון שמיעה. במכון שמיעה יבדקו אתכם לפי ההסברים שלכם, כאשר לעתים יש צורך לערוך מספר בדיקות שמיעה מכמה סוגים כדי להבין מה בדיוק הבעיה. במכון לבדיקת שמיעה יהיה גם רופא שיאבחן את הבעיה שלכם במידה ותימצא וזאת לפי תוצאות הבדיקה, כאשר כדאי להיבדק כמה שיותר מהר כי הבעיה יכולה להחמיר. יש בעיות שמיעה שיכולות לעבור אחרי טיפול הולם ויש כאלו שאפשר רק לעצור מהמשך הידרדרות. לעתים הטיפול יכלול טיפות אך הוא יכול גם לכלול שימוש במכשיר שמיעה קבוע.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכון שמיעה עם החזר מקופת חולים

בדיקות שמיעה בהסדר עם קופת חולים

כמה זמן מקובל להמתין בתור למכון שמיעה?